Olen kovasti yrittänyt löytää kirjaa, josta pidin lapsuudessani (90-luvun alkupuolella). Kirja oli siis lyhyt lastenkirja ja joka sivulla oli kuvitusta, ja se…

Kysytty

Olen kovasti yrittänyt löytää kirjaa, josta pidin lapsuudessani (90-luvun alkupuolella). Kirja oli siis lyhyt lastenkirja ja joka sivulla oli kuvitusta, ja se kertoi tytöstä ja koirasta, jotka olivat iltalenkillä kaupungissa. Tyttö nauttii lenkistä, mutta koira puolestaan näkee pimeässä/varjoissa pelottavia asioita, hirviöitä ym. (en muista tarkalleen, olisivatko nämä hirviöt olleet lopulta vain koiran mielikuvitusta). Kirjan kuvitus oli todella mieleenpainuva, mutta minulla ei ole hajuakaan kirjan nimestä saati kirjailijasta, joten etsiminen on todella vaikeaa. Muistan vain, että minulla oli tämä kirja ennen kuin opin lukemaan, eli joskus ennen vuotta 1995. Kiitos jo etukäteen, jos on antaa minkäänlaisia vinkkejä, vaikka näillä tiedoilla voikin olla vaikea löytää kyseistä teosta.

Vastaus

Vastattu

Seikkaperäisen kuvauksen perusteella sanoisin, että kyseessä on Satoshi Kitamuran Vilman ja Niken kävelyretki (WSOY, 1988).

1 ääntä

Kommentit

Tämähän se oli, kiitos kovasti vastauksesta!