Olen kovasti tykännyt Caroline Lawrencen kirjoista Pompejin merirosvot, Ostian koirat ja Vesuviuksen salaisuudet. Voisitteko suositella jotain vastaavaa.

Kysytty

Hei,

Olen kovasti tykännyt Caroline Lawrencen kirjoista Pompejin merirosvot, Ostian koirat ja Vesuviuksen salaisuudet. Voisitteko suositella jotain vastaavaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutamia historiaan sijoittuvia seikkailutyylisiä kirjoja kokeiltavaksi:

-Adrienne Kress : Löytöretkeilijät-sarja (tähän mennessä suomennettu Kätketty ovi ja Pelottomat pelastajat -osat)

-Michelle Paver : Pronssisoturit ja Muinainen pimeys -sarjat (näissä on myös yliluonnollisia elementtejä)

-Roope Lipasti: Viikinkitrilogia-sarja

Vanhemmista klassikkokirjoista voisivat sopia esimerkiksi Enid Blytonin ja Jules Vernen kirjat sekä Neiti Etsivät, jos jotain niistä ei ole vielä tullut luettua.

Lawrencen Roomalaismysteerit-kirjojakin on enemmän alkuperäiskielellä englanniksi, mutta valitettavasti vain nämä kolme mainitsemaasi on suomennettu.

Toivottavasti näistä löytyisi mielenkiintoinen kirja tai kirjasarja luettavaksi.