Olen kovasti kiinnostunut Ellibs - palvelusta. Tarkoittaako tuo palvelu sitä,että voin esim. omalla tietokoneellani mennä tuonne sivulle, löydän sieltä jonkin…

Kysytty

Hei! Olen kovasti kiinnostunut Ellibs - palvelusta. Tarkoittaako tuo palvelu sitä,että voin esim. omalla tietokoneellani mennä tuonne sivulle, löydän sieltä jonkin kivan kirjan ja voin varata sen esim. 14 päivän ajaksi omalle koneelleni ja lukea sitä sieltä? Eli ei välttämättä tarvitse ostaa sellaista e-kirjojen lukulaitetta? Tarvitsen vain kirjastokortin numeron ja voin varata sen sieltä koneeltani tuoksi ajaksi ja se sitten poistuu automaattisesti tuolta minun koneeltani,kun tuo laina-aika on loppunut?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näin todellakin on, et tarvitse erillistä lukulaitetta vaan voit käyttää omaa tietokonettasi! Eräpäivästäkään ei tarvitse huolehtia, sillä laina palautuu automaattisesti. E-kirjojen lainaukseet tarvitset HelMet -kirjastokortin ja tunnusluvun, ilmaisen Adobe-tunnuksen ja lukuohjelman. Sinulla on myös mahdollisuus käyttää "Lue selaimessa" -vaihtoehtoa, jolloin et tarvitse asentaa koneellesi erillistä lukuohjelmaa.

Tarkemmat ohjeet E-kirjaston käyttöön löydät tästä linkistä:
http://www.helmet.fi/fi-FI/Ekirjasto/Ohjeet/Ohjeet_ekirjapalveluihin(25…

Lähikirjastosi henkilökunta auttaa sinua tarvittaessa mielellään. Mukavia lukuhetkiä e-kirjojen parissa!