Olen kirjastoalan opiskelija ja teen opiskelijatoverini kanssa raporttia kirjastoalan ympäristöjärjestelmistä. Olisimme kiinnostuneita Helsingin…

Kysytty

Olen kirjastoalan opiskelija ja teen opiskelijatoverini kanssa raporttia kirjastoalan ympäristöjärjestelmistä. Olisimme kiinnostuneita Helsingin kaupunginkirjaston ympäristöjärjestelmästä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjastossa ei ole ympäristöjärjestelmää tai –ohjelmaa. Kirjastossa seurataan vuosittain aineiston uudelleen käyttöä, energian käyttöä, ympäristötietouden jakamista, hankintoja, liikennettä ja jätehuoltoa. Osioille asetetaan etukäteen tavoitteet ja niiden toteutumista seurataan.

Helsingin kaupunginkirjasto raportoi vuosittain kaupungin ympäristökeskukselle ympäristöön liittyvistä tavoitteista ja niiden toteutumisesta. Vuoden 2004 tiedot löytyvät Helsingin kaupungin ympäristöraportin http://www.hel2.fi/ymk/raportti04/ hallintokuntakohtaisesta liitteestä http://www.hel2.fi/ymk/raportti04/hallintokuntaliite04/linkkisivu04.html .