Otsikko
Olen kiinostunut Taavi Soinivaaran jännityskirjoista. Etenevät ymmärtääkseni kronoloogisesti. Kerrotko missä järjestyksessä ne on kirjoitettu?

Kysytty

Hei. Olen kiinostunut Taavi Soinivaaran jännityskirjoista. Etenevät ymmärtääkseni kronoloogisesti. Kerrotko missä järjestyksessä ne on kirjoitettu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä lista Taavi Soininvaaran kirjoista ilmestymisjärjestyksessä vanhimmasta uusimpaan:

Ebola-Helsinki, Tammi (2000)
Inferno.fi (Tammi, 2001)
Koston komissio (Tammi, 2002)
Ikuisesti paha (Tammi, 2003)
Vihan enkeli (Tammi, 2004)
Pimeyden ydin (Tammi, 2005)
Marsalkan miekka (Tammi, 2006)
Jumalten sota (Tammi, 2007)
Rikollisen kaunis (Tammi, 2008)
Kriittinen tiheys (Tammi, 2009)
Pakonopeus (Otava, 2010)

Soininvaara on julkaissut myös muutaman novellin eri kokoelmissa, ollut mukana kirjoittamassa useiden dekkaristien yhdessä laatimaa teosta ”Kultainen Peura” ja kirjoittanut yhden Korkeajännitys-tarinan. Tuotanto löytyy listattuna Sanojen ajasta osoitteesta http://kirjailijat.kirjastot.fi/fi-fi/etusivu/kirjailija.aspx?PersonId=….

”Kriittinen tiheys” ja ”Pakonopeus” käynnistävät Soininvaaran neliosaiseksi suunnitellun sarjan, jossa on uusi päähenkilö Leo Kara. Nuo kirjat voi hyvin lukea ennen Soininvaaran vanhempia romaaneja. Muuten romaanit on ehkä parasta lukea ilmestymisjärjestyksessä, vaikka ne eivät ole niin vahvasti sidoksissa toisiinsa kuin Karasta kertovan sarjan kirjat.