Olen kiinnostunut Helsingin yliopiston elintarvike-ekonomian laitoksesta ja opiskelusta siellä. Haluaisin kuitenkin tietää millaisiin ammatteihin kyseisen…

Kysytty

Hei,

Olen kiinnostunut Helsingin yliopiston elintarvike-ekonomian laitoksesta ja opiskelusta siellä. Haluaisin kuitenkin tietää millaisiin ammatteihin kyseisen tutkinnon tekijät ovat sijoittuneet ja millainen on ollut palkkakehitys. Mistä saisin informaatiota? Agronomiliitossa olisi asiasta tietoa, mutta pitäisi olla jäsen kyseisen informaation saamiseen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Netissä osoitteessa www.opintoluotsi.fi kerrotaan elintarvike-ekonomia-alasta. Opinnoissa käsitellään elintarvikkeiden teollista tuotantoa ja jakelua ja palveluiden taloudellista analysointia ja suunnittelua. Opinnoissa voi erikoistua myös suurtalouteen tai hotelli-, ravintola- tai matkailualaan. Elintarvike-ekonomiassa maisterin tutkinnon suorittanut voi työskennellä opettajana, tutkijana, johtamis-, suunnittelu- tai kehittämistehtävissä. Tämän alan työpaikkoja on elintarviketeollisuudessa, hallinnon ja kaupan alalla.

Palkoista voisi löytyä tietoa netistä hakusanoilla: Akavalaiset työmarkkinat 2007 tai osoitteella www.akava.fi "Tutkimukset ja julkaisut".