Olen kerran kuullut radiosta lastenlaulun vihreästä miehestä ja siitäkin on aikaa varmaan 30 v. En ole löytänyt sanoja enkä säveliä ko lauluun. Siinä…

Kysytty

Olen kerran kuullut radiosta lastenlaulun vihreästä miehestä ja siitäkin on aikaa varmaan 30 v. En ole löytänyt sanoja enkä säveliä ko lauluun. Siinä kerrottiin miehestä, jolla oli kaikki vihreää: vaatteet, kengät, käsineet, iho ja tukka vihree vielä enemmän. Sitten se mies meni vihreään metsään ja hukkui sinne metsän vihreyteen.
Kyse ei siis ollut mistään avaruusoliosta, päin vastoin hyvin maanmyötäisestä hahmosta.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on varmaankin Veikko Samulin säveltämä laulu Vihreä mies (tietokannoissa myös muodossa Vihreämies). Sanat lauluun on tehnyt Aappo I. Piippo ja laulua esittivät Armi Aavikkoa ja Lemmikit (1993).

Laulu on tallennettu äänitteelle, mutta sitä ei valitettavasti ole lainattavissa Suomen kirjastoissa. Äänitteen ainoa käyttökopio on kuunneltavissa Kansalliskirjaston kuunteluhuoneessa.

https://finna.fi/Record/fikka.4380967#componentparts

0 ääntä

Kommentit

Tuo Aavikon laulama Vihreä mies löytyy YouTubesta.