Olen kauan etsinyt yhtä kirjaa joka on fiktionaalinen tarina maahan ujuttautuneista olennoista, jotka on leikelty muistuttamaan ihmistä mm. leikkaamalla pois…

Kysytty

Olen kauan etsinyt yhtä kirjaa joka on fiktionaalinen tarina maahan ujuttautuneista olennoista, jotka on leikelty muistuttamaan ihmistä mm. leikkaamalla pois häntä !!! ja olennot soluttautuvatkin yhteiskuntaamme, ja tarina etenee siihen, että ne ovatkin keräämässä ihmisiä leireihin kasvatettavaksi, lihotettavaksi (kuin porsaat) ravinnoksi näille olennoille. Kirja lienee ollut saksalainen (nuori mieskirjailija?) ja tarinaa ajatellessani muistin syövereistä nousee sana "Esserlich" jolla hakusanalla ei löydy mitään.
Tarina oli niin erikoinen ja omituinen ja koukuttava että tosi mieluusti lukisin sen uudestaan! Kunpa kirja löytyisi, toivon!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty kirja saattaisi olla Michael Faberin Lihaa ja verta (Tammi, 2001). Kirjan päähenkilön nimi on Isserley, mikä saattaisi selittää tuon "Esserlichin". Isserleyn tehtävänä on hankkia miesten lihaa ravinnoksi ulkoavaruudessa eläville lajitovereilleen. Puoleensavetävältä naiselta näyttävä Isserley operoi Skotlannin ylänköteillä ja poimii kyytiinsä yksinäisiä miehiä, jotka sitten kuljettaa syrjäiselle maatilalle "kypsytettäviksi".

https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_6572