Olen kaipaillut lapsuuden suosikkikirjaa vihreätukkaisesta noidasta, taisi olla romaani ennemmin kuin kuvakirja. Osaisitteko auttaa

Kysytty

Olen kaipaillut lapsuuden suosikkikirjaa vihreätukkaisesta noidasta, taisi olla romaani ennemmin kuin kuvakirja. Osaisitteko auttaa

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla tämä kirja: Alfred Smedberg, Poika joka ei osannut pelätä.

Tarinassa Teppo-niminen poika lähtee etsimään kadonnutta lehmää ja matkalla hän tapaa pelottavia olentoja, mm. Takametsän vihreätukkaisen noidan. Loppu on tietysti onnellinen: lehmä löytyy ja pelottavien olentojen kanssa tehdään rauha.

Kirja on Kouvolan pääkirjaston kokoelmassa, kuvakirjojen hyllyssä.

Satu sisältyy lisäksi ainakin seuraaviin satukokoelmiin: Lasten satuhelmiä ja Satumaailma, joita molempia on useassa Kymenlaakson kirjastossa.