Olen kadottanut koskettavan suloisen runon lapsen syntymään liittyen...siinä kuvaillaan sitä ihmeellistä tapahtumaa kun lapsi tulee maailmaan...Runo on aika…

Kysytty

Olen kadottanut koskettavan suloisen runon lapsen syntymään liittyen...siinä kuvaillaan sitä ihmeellistä tapahtumaa kun lapsi tulee maailmaan...Runo on aika pitkä (monta monta nelirivistä värssyä muistaaksenoi)...Olen etsimällä etsinyt sitä mm,Oiva Paloheimon tuotannosta,tuloksetta.
Muistaakseni taivaastakin siinä jotain puhutaan.
Runo on syvällinen, koskettava,kaunis...joteensakin ylimaallinen.

terv. mummi

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aaro Hellaakoskella on kokoelmassa Jääpeili useita hienoja vastasyntyneeseen liittyviä runoja, esim. Ilon pyyntö, Tyranni ja Naurua. Kokoelma löytyy omana kirjanaan, ja se on myös useammassa Runot-kokoelmassa.

Alla olevissa kirjoissa on myös syntymään ja vastasyntyneeseen liittyviä runoja.

- Uuden elämän aamu : runoja lapsen syntyessä / toimittanut Katarina Yliruusi ; valokuvat Juhani Yliruusi

- Sanoja uuden elämän alkuun / [runot on koonnut Anu Silfverberg ja kokoelmaksi toimittanut Hanna Pudas]

- Tervetuloa maailmaan / Anna-Mari Kaskinen

Ehkä näistä löytyisi mummille se etsitty runo.