Olen juuri lukenut kirjan ruotsalaisesta jalkapallon pelaajasta Zlatan Ibrahimovicista. Siinä kerrotaa, miten käsittämättömiä summia, kymmeniä miljoonia euroja…

Kysytty

Olen juuri lukenut kirjan ruotsalaisesta jalkapallon pelaajasta Zlatan Ibrahimovicista. Siinä kerrotaa, miten käsittämättömiä summia, kymmeniä miljoonia euroja, joukkueet maksavat pelaajista. Jäi kuitenkin epäselväksi, saavatko pelaajat senttiäkään siitä summasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seurat tai pelaajat kertovat tuskin koskaan pelaajasopimuksista noin tarkasti. Nämä taitavat olla usein liikesalaisuuksia. Arvioimme, että usein siirtosummat maksetaan seurojen välillä ja pelaajasopimus erikseen määrää pelaajan palkkion.

Tässä pari kirjaehdotusta, joissa saattaa asiaa olla käsitelty. Linkeistä aukeaa kirjojen tarkemmat tiedot.

Kuningaspelin kentät: http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1813388__Sjalkapallo%20tal…

The Economics of Football : http://www.amazon.co.uk/The-Economics-Football-Stephen-Dobson/dp/052151…