Olen jo pitkään etsinyt tämän sarjakuvan nimeä, siinä onnistumatta. Luin sitä 90-luvun alussa, suomeksi käännettynä. Tyyli saattoi olla ranskalais-belgialainen…

Kysytty

Hei! Olen jo pitkään etsinyt tämän sarjakuvan nimeä, siinä onnistumatta. Luin sitä 90-luvun alussa, suomeksi käännettynä. Tyyli saattoi olla ranskalais-belgialainen. Siinä esiintyi päähenkilönä nuori mies, joka seikkaili vieraassa maailmassa. Jossain vaiheessa miehen seuralaisena oli muna, jolla oli jalat. Miehen piti myös jossain välissä tehdä tuoksusekoitus ilmaistakseen tunteitaan, mutta epäonnistui siinä, loukaten sen maailman kansalaisia. Mikäli tämän epäselvän selostuksen perusteella löytyy tuon sarjakuvan nimi, olen tosiaan ikuisesti kiitollinen :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla Valerian ja Laureline -sarjakuvat.(J.-C. Mézières & P. Christin ; suomennos: Soile ja Heikki Kaukoranta )
Sarjakuvan juonet ovat sijoittuvat usein vieraaseen maailmaan ja tulevaisuuteen tai menneeseen.
Työkaveri muisteli lukeneensa albumin, jossa oli valkoinen vähän munan muotoinen eläin, joka syömällä esineitä teki niistä lukemattomia kopioita. Valitettavasti hän ei muistanut osan nimeä...

2 ääntä

Kommentit

Kyseessä lienee pikeminkin Stephen Desbergin ja Johan de Moorin Kaspar Keskiyö, jota on suomeksi julkaistu kolme albumia Taikanaamion salaisuus, Yön saalistajat sekä Kuivien kyynelten prinssi. Tuoksusekoitus ja muna täsmää, olkoonkin että nuoren miehen sijaan päähenkilö oli muistaakseni nuori poika.