Olen jo nuorena tyttönä lukenut Kaarina Terhon kaksi historiallista romaania, Muuttolintu ja Uhripolku. Nyt muisto heräsi ja olisin kiinnostunut tietämään…

Kysytty

Olen jo nuorena tyttönä lukenut Kaarina Terhon kaksi historiallista romaania, Muuttolintu ja Uhripolku. Nyt muisto heräsi ja olisin kiinnostunut tietämään kirjailijasta (oikea nimi ilmeisesti Mäkinen, Marja-Leena o.s. Tiainen) enemmän. Tai edes jotain. Kuka oli salaperäinen Kaarina Terho?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjasampo-verkkopalvelu kertoo Kaarina Terhon olevan sama henkilö kuin Mertsi K. Mäkinen ja, että kirjailijan muu nimi on Kaarina Marja-Liisa Mäkinen. Hän on syntynyt vuonna 1945 Mäntsälässä. ja julkaissut mainitsemiesi lisäksi teokset Kosto elää ja Marjetta, patruunan tytär:

https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aperson_123175986364134

Kirjassa Kotimaisia naistenviihteen taitajia (toimittaneet Ritva Aarnio & Ismo Loivamaa) kerrotaan Kaarina Terhon olevan tutkija ja seurakuntapastori. Muista nimistä ei ole mainintaa.

Valitettavasti tämän enempää tietoa ei kirjailijasta löytynyt.