Olen jo muutaman päivän yrittänyt etsiä Helmet-lukuhaasteen 15. kohtaan "Fiktiivinen kertomus, jossa todellinen henkilö" kirjaa nuortenkirjallisuudesta…

Kysytty

Hei!
Olen jo muutaman päivän yrittänyt etsiä Helmet-lukuhaasteen 15. kohtaan "Fiktiivinen kertomus, jossa todellinen henkilö" kirjaa nuortenkirjallisuudesta.
Voimavarani ovat melkein loppu etsimisestä, joten päätin kääntyä kirjastolaisten puoleen.
Olisiko minkäänlaisia ehdotuksia, ja etsin todellakin nuorten kirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kokeile hakea sanoilla todellisuuspohjaiset teokset, elämäkertaromaanit tai autofiktio. Rajaa sen jälkeen kohdasta genre nuortenkirjallisuus.

Voit tehdä muita rajauksia mielesi mukaan, esim. aineisto, kieli jne. Huomaa kuitenkin, että mitä enemmän teet rajauksia, sitä pienemmäksi hakutulos muodostuu.