Otsikko
Olen jo kauan etsinyt kahta lasten satukirjaa. Tai lähinnä kirjoja, missä kaksi kyseistä satua löytyvät. 1. Lasten satukirjassa oleva tarina mäyräkoira…

Kysytty

Hei! Olen jo kauan etsinyt kahta lasten satukirjaa. Tai lähinnä kirjoja, missä kaksi kyseistä satua löytyvät.
1. Lasten satukirjassa oleva tarina mäyräkoira Rillasta. Mikä kirja on voinut kyseessä?
2. Lasten satukirjassa oleva tarina karhusta, joka ajeli turkkinsa. Mikä kirja on voinut olla kyseessä?
Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mäyräkoira Rillaa ei löytynyt eikä myöskään karhua, joka ajeli turkkinsa. Sen sijaan Finna-haussa mäyräkoirat ja satukirjat (miinus Pekka Töpöhäntä), on mukana B. Lindgrenin Raisu Roosa tarhassa. Voisiko olla kyse tästä mäyräkoirakirjasto, https://www.finna.fi/Record/anders.166514?imgid=1?

Lorentzen, Sven-Olof, Pikku-Mäyrä, autonkorjaaja / kert. Sven-Olof Lorentzen ; kuv. Eva Lindström ; [suom. Kaarina Kolu]. WSOY, 1986 (2005) kirjassa mäyrä ajaa turkkinsa, jotta hän kelpaisi töihin ihmisten autokorjaamolle. Voisikohan olla tästä kyse?