Olen ihastunut Alaskasta kertoviin kirjoihin. Olen juuri lukenut kirjat Alaskan taivaan alla ja Kylmä saari. Ne olivat aivan ihania. Mitä muita Alaskasta…

Kysytty

Olen ihastunut Alaskasta kertoviin kirjoihin. Olen juuri lukenut kirjat Alaskan taivaan alla ja Kylmä saari. Ne olivat aivan ihania. Mitä muita Alaskasta kertovia kirjoja olisi?

Vastaus

Vastattu

Koska Alaskan taivaan alla ja Kylmä saari ovat romaaneja, niin ilmeisesti toivoisit lähinnä kaunokirjallisuutta Alaskasta. Tässä joitakin romaaneja, jotka kertovat Alaskasta tai tapahtuvat ainakin osittain Alaskassa:

Boyle, T. Coraghessan: Hatka City

Doerr, Anthony: Davidin uni

Ivey, Eowyn: Lumilapsi

Ivey, Eowyn: Maailman kirkkaalle laidalle

Lupton, Rosamund: Hiljaisuuteen hävinneet

McGrath, M. J.: Lumipoika

Roberts, Nora: Revontulet

Wallis, Velma: Lintutyttö ja mies joka seurasi aurinkoa

Pirjo Tuomisen historialliset romaanit Villit vedet ja Ylpeät purjeet tapahtuvat 1800-luvun alkupuolen Alaskassa, joka silloin kuului Venäjälle. Osittain Alaskassa tapahtuu myös Erik Wahlströmin romaani Tanssiva pappi, joka käsittelee Uno Cygnaeusta. Aura Koiviston kirjan Mies ja merilehmä tapahtumat sijoittuvat 1700-luvun Alaskaan.

Lisää kirjoja Alaskasta ja esittelyjä tässä mainituista kirjoista löydät seuraavilta sivustoilta (kirjoita hakupalkkiin sana Alaska):

https://www.kirjasampo.fi

https://www.kirjavinkit.fi