Olen harrastajakirjoittaja, novellit, kertomukset, runot. Mistä kattavimmin löytäisi erilaiset kirjoituskilpailut, jotka ovat käynnissä? Olen etsinyt…

Kysytty

Olen harrastajakirjoittaja, novellit, kertomukset, runot. Mistä kattavimmin löytäisi erilaiset kirjoituskilpailut, jotka ovat käynnissä? Olen etsinyt Internetin kautta, mutta sitten törmännyt esim. myöhemmin johonkin lehteen, jossa kilpailuaika on jo päättynyt?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Erilaisista kirjoitus ym. -kilpailuista ei näytä löytyvän kaikenkattavaa listaa. Syynä tähän on varmasti se, että kilpailuja järjestävät erilaiset toisistaan riippumattomat tahot, esim. kustantajat, lehdet ja yhdistykset. Usein kilpailu on suunnattu jollekin määrätylle ryhmälle, vaikkapa koululaisille tai johonkin aihepiiriin liittyen ja siitä tiedotetaan vain rajoitetusti.
Internetin hakupalvelujen kautta löytyi yksityishenkilön ylläpitämä lista ajankohtaisista suurimmista kirjoituskilpailuista. Käyppä katsomassa :
http://www.uta.fi/~csmaso/kirjoituskilpailut.htm

Yleensä kilpailuista ilmoitetaan suurimmissa päivälehdissä. Kannattaa lukea myös Nuoren Voiman liiton julkaisemaa lehteä Nuori Voima, kilpailutietoja löytyy sieltäkin. Samoin hyödyllinen tiedonlähde on erilaiset kirjoittajakurssit. Kannattaa ottaa yhteyttä vaikkapa työväenopiston kirjoittajakurssin ohjaajaan, hänellä on varmasti vinkkejä aiheesta.