Olen Hämeenlinnan asukki ja kirjaston asiakas. Kaipaisin tabletille ladattavia äänikirjoja, mutta Hämeenlinnassa ei taida olla tällaista palvelua...vielä? …

Kysytty

Hei. Olen Hämeenlinnan asukki ja kirjaston asiakas. Kaipaisin tabletille ladattavia äänikirjoja, mutta Hämeenlinnassa ei taida olla tällaista palvelua...vielä?
Onko mahdollista lainata niitä muualta?
Daisyyn ei ole sopivaa diagnoosia, ellei nivelrikko käsissä kävisi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti Hämeenlinnan kaupunginkirjaston kautta ei voi ladata äänikirjoja tabletille. Lainattavia äänikirjoja kokoelmassamme toki on sekä CD-levyinä että vielä myös c-kasetteina.
Helsingin kaupunginkirjastossa on käytössä OverDrive e-kirjapalvelu, jossa on tarjolla kansainvälisiä bestsellereitä sekä sähkökirjoina että äänikirjoina. Tarjonta on englannin- ja ruotsinkielistä ja palvelua voi käyttää tietokoneella, puhelimella ja mobiililaitteella. Käyttö vaatii asiakkuuden Helsingin kaupunginkirjastoon, koska äänikirjaa ladattaessa kysytään HelMetkirjastokortin numeroa ja salasanaa.