Olen hakenut monista tietolähteistä väitöskirjaa, joka olisi selkeästi kvantitatiivinen tutkimus. Aiheena uusien työntekijöiden perehdyttäminen, perehdytys,…

Kysytty

Olen hakenut monista tietolähteistä väitöskirjaa, joka olisi selkeästi kvantitatiivinen tutkimus. Aiheena uusien työntekijöiden perehdyttäminen, perehdytys, mentorointi...mielellään sosiaali- tai terveysalalta.
Lähes kaikki löytämäni tutkimukset ovat kvalitatiivisia, osaatteko auttaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Puhtaasti kvantitatiivista tutkimusotetta hyödyntäviä väitöskirjatutkimuksia tästä aiheesta näkyy tosiaan löytyvän hyvin vähän. Valtaosa tutkimuksista näyttäisi hyödyntävän fenomenografiaa ja muita kvalitatiivisia metodeja. Seuraavat hakutulokset löytyivät Turun yliopiston Volter-tietokantaa ja Kansalliskirjaston Melinda-tietokantaa käyttämällä ja ne saattaisivat olla etsimäsi kaltaista aineistoa:

Vaikka kyseessä ei olekaan väitöskirja niin tämä aihealuetta käsittelevä pro gradu -tutkielma voisi kenties myös olla hyödyllinen:

Lisää materiaalia kannattanee koittaa etsiä vaikkapa edellä mainituista tietokannoista (Volter, Melinda) tai tutustumalla näiden tutkimusten lähdeluetteloihin.