Olen Google Scholar -haun avulla saanut seuraavat epätäydelliset artikkeliviitteet: Nelson J. D. 1949. Effects of Music on the Performance of the Rorschach…

Kysytty

Olen Google Scholar -haun avulla saanut seuraavat epätäydelliset artikkeliviitteet:

Nelson J. D. 1949. Effects of Music on the Performance of the Rorschach Test.

Dsurney J. 1991. The effect of music on state anxiety and Rorschach shading responses.

Kävin tänään Helsingin yliopiston kirjastossa selaamassa eri tietokantoja (mm. EBSCO; PsykLit jne) enkä löytänyt jälkeäkään näistä viitteistä.

Voitteko ystävällisesti auttaa minua löytämään ko. artikkeleiden abstraktit?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näyttäisi siltä, ettei kyseisiä artikkeleita tai niiden tiivistelmiä ole saatavissa verkossa. Tein lukuisia hakuja sekä Helsingin yliopistossa että kaupunginkirjastossa käytettävien tietokantojen avulla tuloksetta.

Yliopiston puolella muiden muassa tietokannat PubMed, EBSCO ja PsycARTICLES antavat muutamia tuloksia kummaltakin kirjoittajalta, joiden joukossa ei kuitenkaan ollut etsimiäsi artikkeleita.

Kaupunginkirjastossa käytettävistä tietokannoista WorldCat antoi tuloksen, jonka mukaan kyseiset artikkelit ovat saatavissa fyysisinä kappaleina amerikkalaisissa yliopistokirjastoissa, toinen Floridassa ja toinen Utahissa. Helsingin yliopiston kirjaston Nelli-portaalista pääset tutkailemaan WorldCatia ja artikkelien saatavuustietoja.

http://www.nelliportaali.fi/