Olen filosofian maisteri ja pääaineenani on ollut taidehistoria. Tahtoisin kirjastotädiksi pääkaupunkiseudulle, jonne olen muuttamassa tulevana syksynä. …

Kysytty

Hei!

Olen filosofian maisteri ja pääaineenani on ollut taidehistoria. Tahtoisin kirjastotädiksi pääkaupunkiseudulle, jonne olen muuttamassa tulevana syksynä.
Käsittääkseni miinulta puuttuvat 25:n opintoviikon kirjastoalan opinnot. Haluaisin opiskella ne aloittaen syyslukukaudella 2011. Tiedätkö, missä tämä olisi mahdollista pääkaupunkiseudulla? Käsittääkseni Helsingin avoimessa yliopistossa ei enää nyt meneillään olevan lukukauden jälkeen järjestetä kyseistä opetusta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastot.fi-sivustolle on koottu perusteellinen tietopaketti kirjastoalan eri koulutusmahdollisuuksista ja pätevyysvaatimuksista:

http://www.kirjastot.fi/fi-FI/kirjastoala/opiskelu/

Helsingin avoimessa yliopistossa on alkanut tästä keväästä kevääseen 2012 jatkuva Informaatiotutkimuksen perusopinnot (25 op) -kurssitus. Seuraavasta opintojaksosta ei ainakaan vielä ollut tietoa.

http://www.avoinyliopisto.fi/fi-FI/Opetustarjonta/StudyUnit.aspx?StudyU…

Helsingin seudun kesäyliopiston opinto-ohjelma selviää maaliskuun lopulla:

http://www.kesayliopistohki.fi/#

Tällä hetkellä ei siis löydy tietoa syksyllä pääkaupunkiseudulla alkavasta kirjastoalan korkeakoulutason opiskelumahdollisuuksista. Kannattaa kuitenkin seurata Avoimen yliopiston ja kesäyliopiston ilmoituksia. Myös ammatillisen koulutuksen mahdollisuudet selviävät kirjastot.fi:n sivustolta.