Olen etsinyt vuosia yhtä lastenkirjaa jossa seikkaili Hykkyrämykkyrä niminen (muistaakseni koira) hahmo. Kirjan kansi oli muistaakseni oranssi ja kuvassa…

Kysytty

Hei, olen etsinyt vuosia yhtä lastenkirjaa jossa seikkaili Hykkyrämykkyrä niminen (muistaakseni koira) hahmo. Kirjan kansi oli muistaakseni oranssi ja kuvassa Hykkyrämykkyrällä oli sukset jalassa. Tarinassa Hykkyrämykkyrä seikkaili ystävineen ja kaikista mieleenpainuvin kohtaus oli jossa oli juhlat ja tarjolla oli jäätelöä jota syötiin kulhosta ja se ei koskaan loppunut. Tätä luettiin minulle lapsuudessa 90-l lopulla. Kirja oli pehmeäkantinen. Olisin ikionnellinen jos tämä kirja jostain putkahtaisi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisikohan kyseessä Aaron Michelinin lastenkirja Hykkyrämykkyrän seikkailut. Kirja ilmestyi vuonna 1997 ja se on pehmeäkantinen. Valitettavasti kirjan sisällöstä ei löydy tarkempaa kuvailua, mutta Helmet-kirjastojen Pasilan kirjavarastossa on yksi kappale kirjaa. Voit siis tilata sen lainattavaksi omaan lähikirjastoosi.

https://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1407857__Shykkyr%C3%A4myk…

https://kansalliskirjasto.finna.fi/Record/fikka.4044514