Olen etsinyt vuosia sarjakuvatarinaa Aku Ankasta, jossa hän pelaa ystäviensä kanssa roolipeliä perinteiseen paperi ja nopat tyyliin. Kyseinen tarina innoitti…

Kysytty

Olen etsinyt vuosia sarjakuvatarinaa Aku Ankasta, jossa hän pelaa ystäviensä kanssa roolipeliä perinteiseen paperi ja nopat tyyliin. Kyseinen tarina innoitti minut samaan harrastukseen, joka on minulle tärkein, ja olen siksi tahtonut löytää sen. Voi olla lehti tai taskukirja.

Aku pelaa heikolla hahmolla ja hänen ystävänsä olivat paljon tehokkaampia, ja he hyökkäsivät linnaan. Muut pelaajat eivät muistaakseni ole kovin yleisiä hahmoja. Kauan on etsitty mutta ei vain löydy. Saisiko etsimiseen saada apua täältä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjaston sarjakuvatuntija ehdotti seikkailua nimeltä Mustan kristallin metsästys. Se on julkaistu Aku Ankan taskukirjan numerossa 280 vuonna 2003.Juonta on kuvailtu näin:

Aku, Mikki ja Hessu pelaavat Tyrmiä ja tyranneja -roolipeliä; Aukusti-ritarin, Mikael-seikkailijan ja Hesuvius-velhon seikkailu keskiajan Mustaa kristallia etsimässä sujuu noppaa heittämällä ja välillä tosielämän suuremmissa kolhuissa poukkoillessa.