Olen etsinyt Tuntemattoman Sotilaan elokuva käsikirjoitusta. Moni sanoo että SotaRomaani olisi tuo käsikirjoitus ja niinhän se onkin mutta etsin nimenomaan…

Kysytty

Olen etsinyt Tuntemattoman Sotilaan elokuvakäsikirjoitusta. Moni sanoo että SotaRomaani olisi tuo käsikirjoitus ja niinhän se onkin mutta etsin nimenomaan elokuvakäsikirjoitusta, jonka näyttelijät ovat saaneet käteen aloittaessaan vuorosanojen opettelun ja roolihahmoon samaistumisen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuntematon sotilas -elokuvan käsikirjoitusta ei ole julkaistu kirjana. Tuntematon sotilas : elokuvapainoksessa on kuvia + ; johdantona Matti Kurjensaaren tutkielma Väinö Linna ja Tuntematon sotilas ; jälkikirjoituksena Eugen Terttulan katsaus Suomen filmiteollisuus oy:n elokuvaan. Kavin elokuva-arkistossa on Laineen ja Mollbergin versioiden käsikirjoitukset. Niitä saa lukea tutkimustarkoituksessa.