Otsikko
Olen etsinyt tietoa sirkus-ohjelmasta. 80-luvun lopussa/90-luvun alussa tuli joulun (tai uudenvuoden?) aikaan tv:stä sirkus. En löydä siitä tietoa tai pätkiä…

Kysytty

olen etsinyt tietoa sirkus-ohjelmasta. 80-luvun lopussa/90-luvun alussa tuli joulun (tai uudenvuoden?) aikaan tv:stä sirkus. En löydä siitä tietoa tai pätkiä. Mikä ohjelma oli kyseessä ja mistä löytäisi tästä tietoa tai voiko katsoa jostakin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Billy Smartin joulusirkusta esitettiin televisiossa yleensä tapaninpäivänä, joskus jo joulupäivänä ainakin vuosina 1961-1978. Tietoa muusta sirkusohjelmasta joulun aikaan emme löytäneet. Olisiko ohjelmaa esitetty lyhyemmän aikaa myös myöhemmin? Tietoa ohjelmasta mm. Ylen Muistikuvaputki-sivuilta ja Sirkusteltta-blogista:

http://vintti.yle.fi/yle.fi/muistikuvaputki/muistikuvaputki/rouvaruutu/billy-smartin-joulusirkus-ja-muuta-jouluista.htm

http://sirkusteltta.blogspot.com/2018/12/19611978-billy-smartin-joulusirkus.html

2 ääntä

Kommentit

Tapaninpäivän sirkus tuli aina Ylen kanavilta, tuli vielä 2019 saakka. Oli tallenne eri sirkuksista, mm.. Cirque du Soleil, Sirkus Finlandia. Varmaan siksi netissä ei siitä tietoa juurikaan löydy.

Toinen samaan kategoriaan menevä Le plus grand cabaret du monde tuli aina vuoden viimeinen päivä TV5 Monde kanavalta 22:00 - 01:30. TV5 Monde oli silloin ilmaiskanava kaapelin kautta. Tästä löytää netistä vaikka kuinka tietoa. Viime vuonna C8 kanava (ilmainen netin kautta) lähetti uusintoja lauantaisin, ja nyt uutena vuonna vanhan uudenvuoden lähetyksen.