Olen etsinyt tietoa, minkä värinen on mantelipuu sen kuoren alla? Ja minkä värinen se on kuorettomana kuivuneena?

Kysytty

Hei! Olen etsinyt tietoa, minkä värinen on mantelipuu sen kuoren alla? Ja minkä värinen se on kuorettomana kuivuneena?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mantelipuun puuaines on kuoren alla vaalea, sävyltään kellertävästä vaaleanruskeaan, sydänpuu on tummanruskeaa.

Mantelipuun katkaisupinta

Mantelipuu kuivuu kuorettomana vähitellen harmaaksi.