Otsikko
Olen etsinyt tähän vastausta aiemminkin, mutta en ole löytänyt oikeaa biisiä. Kyse on ruotsalaisesta hiphop-ryhmästä/artistista, jonka musiikkivideon näin…

Kysytty

Olen etsinyt tähän vastausta aiemminkin, mutta en ole löytänyt oikeaa biisiä. Kyse on ruotsalaisesta hiphop-ryhmästä/artistista, jonka musiikkivideon näin aikoinani MTV-musiikkikanavalta. Se oli silloin kun sieltä vielä tuli musavideoita. Luulisin, että 90-00 -luvun taitteessa eli jotakin 1999-2001. Videossa liikuttiin kaupungissa (Tukholma?) ja mielikuva on sellaisesta perus "gangstameiningistä". Mutta se mikä jäi mieleen ja miksi tätä kappaletta haen, oli kertosäe(?), jonka taustalla lauloi lapsikuoro. Se oli kaunis melodia ja jäi (näköjään tosi pahasti) mieleen. Ei kai Ruotsista kovin montaa tämän genren ryhmää voi tuohon aikaan olla pinnalla? Minä en muista yhtään. Muistaako joku?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimäsi kappale on melko varmasti ruotsalaisen rap-muusikon Ken Ringin kappale Eld och djupa vatten. Kappale on levytetty v. 1999 ja julkaistu singlen lisäksi albumilla Vägen tillbaka. Kappaleessa on käytetty melodiaa ruotsalaisen muusikon Jojje Wadeniuksen kappaleesta Mitt lilla barn.
Kappaleen vide löytyy osoitteessa: http://www.youtube.com/watch?v=I9uthZxZXBw