Olen etsinyt netistä joskus 2000-luvulla julkaistua kuvatietokirjaa lapsille maapallokäsityksestä. Löysin aikoinaan kirjastosta lasten osastolta ja…

Kysytty

HEi!

Olen etsinyt netistä joskus 2000-luvulla julkaistua kuvatietokirjaa lapsille maapallokäsityksestä. Löysin aikoinaan kirjastosta lasten osastolta ja ilmestyessään se palkittiin jollain palkinnolla ( noita palkintoja on vain niin monta eri kategoriaa) Kirjassa esiteltiin kuinka maapallo on ajateltu joskus litteäksi, joskus kolmion muotoisiksi, joskus jonkun kannattelemaksi. Kirjassa on monia kolmiulotteista sivua (aukeama avautuu uudestaan toiseksi)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla Guillaume Duprat'n Pannukakusta päärynäksi: kuinka maailma on ennen nähty (Nemo, 2009; suom. Kira Poutanen). Se on palkittu Bolognan lastenkirjamessujen parhaana tietokirjana ilmestymisvuonnaan 2009, ja siinä on juuri kuvaamasi kaltaisia avattavia luukkuja.