Olen etsinyt lastenkirjaa, jossa lapset toivoivat muistaakseni toivomuskaapista vaaleanpunaisen elefantin, jossa oli kuvioita. Tarinan elefantti tuli…

Kysytty

Olen etsinyt lastenkirjaa, jossa lapset toivoivat muistaakseni toivomuskaapista vaaleanpunaisen elefantin, jossa oli kuvioita. Tarinan elefantti tuli yksinäiseksi ja kaipasi lajitovereitaan. Lapset veivät elefantin eläintarhaan, jossa oli tavanomaisia harmaita norsuja. Norsut kadehtivat värikästä elefanttia ja maalasivat toisiinsa värikkäitä kuvioita, jotka sade kuitenkin pesi pois. Muuta en tarinasta muista. Enkä tietekään kirjannimeäkään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä saattaisi olla David McKeen Elmeri (1989).
Elmeri-norsusta kertovia kuvakirjoja on ilmestynyt lisää 1990-2000-luvuilla.

0 ääntä

Kommentit

Kultapilkkuinen norsu
The Pink Elephant with Golden Spots
Kirjailija/kuvittaja Philippe Fix
Aivan ihana kirja! Löytyy kirjahyllystä.