Olen etsinyt kelvollista englanninkielistä liikekirjeenvaihdon esimerkkikirjaa. Helsingistä Akateemisesta Kirjakaupasta ostin yhden englantilaisen, mutta en…

Kysytty

Olen etsinyt kelvollista englanninkielistä liikekirjeenvaihdon esimerkkikirjaa. Helsingistä Akateemisesta Kirjakaupasta ostin yhden englantilaisen, mutta en nyt muista edes sen nimeä. Se oli noin 15 mm paksu ja aika leveä, mutta matalahko, siis kooltaan - ja pehmeäkantinen ja maksoi hieman vajaa 200 mk.

Mitä tällaisia kohtuullisen ajantasalla olevia ylipäätään on olemassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun kaupunginkirjaston aineistorekisteristä http://www.turku.fi/kirja/ voi hakea kirjeenvaihdon teoksia asiasanoilla "liikekirjeenvaihto" ja "englannin kieli". Uusimpia ovat Ashley: A handbook of commercial correspondence (1999), Fitzgerald: Schaum's quick guide to great business writing (1999), Moon: Communicate with confidence (1999). Lisäksi löytyy Suomessa ilmestyneitä kuten Linnasalmi: Business letters (1998) ja Meriläinen: Business letters, thank-you notes & telephoning (1997).