Olen etsinyt Hannu Tabellin esittämää kipaletta : Lemmen lämpöinen huone, miten saisin sen tänne netin kautta. Kuulin sen viimeksi 19 vuotta sitten.

Kysytty

Olen etsinyt Hannu Tabellin esittämää kipaletta : Lemmen lämpöinen huone, miten saisin sen tänne netin kautta. Kuulin sen viimeksi 19 vuotta sitten.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tämä esitys on julkaistu CD-levyllä MUSALISTA 3 vuonna 1997 (Sveriges Radio SR-FRcd004). Vaikuttaa siltä, että se löytyy Suomessa julkisista kokoelmista vain Kansalliskirjastosta. Tätä kappaletta ei lainata, mutta sen voi käydä kuuntelemassa paikan päällä Kansalliskirjaston Musiikkikirjastossa.

Kysymyksessä oleva ilmaisu "miten saisin sen tänne netin kautta" ei kerro, missä "tänne" sijaitsee, mutta yleisesti voi sanoa, että jos jotain äänitettä ei ole valmiiksi netissä saatavana, kirjastot eivät voi asiassa auttaa muuten kuin kaukolainaamalla. Jos kysyjä asuu esimerkiksi Ruotsissa, on todennäköisesti helpompaa saada tämä levy jonkin ruotsalaisen kirjaston kautta, kun kyseessä on ruotsinsuomalaisten tarpeisiin valmistettu kokoelma.

Heikki Poroila