Olen etsinyt Aleksis Kiven tuotannosta, runoista, runoa : Jukolan veljesten joulusaunaa. Onko sellaista olemassa, kun en ole löytänyt?Vuonna 1958 olen…

Kysytty

Hei

Olen etsinyt Aleksis Kiven tuotannosta, runoista, runoa :
Jukolan veljesten joulusaunaa.
Onko sellaista olemassa, kun en ole löytänyt?Vuonna 1958 olen lausunut kansakoulun joulujuhlassa tuon runon ja se oli minusta tuon niminen ja haluaiisn sen löytää

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vuoden 1957 Kultaisessa lukukirjassa on runo nimeltä Jukolan veljesten joulusauna. Kultaista lukukirjaa tuolta vuodelta Oulun kaupunginkirjastossa ei ole, mutta runo löytyy myös kirjasta Lapsuuden joulu : rakkaimmat joulurunot (2005) s. 219.