Olen etsinyt 7-vuotiaalle (lukutaitoiselle) lapselleni kirjaa, jossa kerrottaisiin selkeästi, hauskasti ja havainnollisesti kuvin ja lyhyin tekstein antiikin…

Kysytty

Olen etsinyt 7-vuotiaalle (lukutaitoiselle) lapselleni kirjaa, jossa kerrottaisiin selkeästi, hauskasti ja havainnollisesti kuvin ja lyhyin tekstein antiikin jumalista ja jumaltaruista. Osaatteko auttaa? Lähikirjastomme on Leppävaarassa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Viime vuonna ilmestyi Marjatta Levannon tekemä kirja "Taivaallinen tungos", joka voisi olla juuri etsimäsi kirja.
Pessi Levanto on puolestaan tehnyt "Taivaalliset tarinat, Sika myyttien maailmassa"- nimisen cd:n, jonka lauluissa Julia Vuoren Helsingin Sanomien Nyt-liitteestäkin tuttu sarjakuvahahmo Sika tutustuu antiikin myyttikertomuksiin. Levyn mukana tulee myös pieni tekstivihkonen, jossa laulun sanojen lisäksi kerrotaan myyteistä, joihin laulut pohjautuvat. Tämä voisi myös olla sopiva/kiinnostava.

Kumpiakin on lainattavana pääkaupunkiseudun kirjastoissa. Aineiston saatavuuden voit tarkistaa yhteisestä tietokannastamme http://www.libplussa.fi