Olen etsimässä kuvateosta jossa on kuvia Egyptiläisistä jumalista. PTAH, THOTH, HAPI, HATHOR, SEKMETH, KHEPRI, MIN, REKHUR, AMUN-RA, yms. Yritin ensin itse…

Kysytty

Hei, olen etsimässä kuvateosta jossa on kuvia Egyptiläisistä jumalista.
PTAH, THOTH, HAPI, HATHOR, SEKMETH, KHEPRI, MIN, REKHUR,
AMUN-RA, yms.
Yritin ensin itse tehdä hakua mutta ei eväät riitä.

Kiittäen jo etukäteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!
Piero Venturan kirjassa Tutankhamon: Egyptin faarao ja haudan aarteet on piirroskuvia Egyptin jumalista, samoin teoksessa Egypti, jonka on kirjoittanut Joyce Tyldesley. Myös laajemmissa teoksissa: Grimberg, Carl: Kansojen historia, osa 1 ja Otavan suuri maailmanhistoria, osa 2 on kuvia ja tietoja Egyptin jumalista. Kirjojen saatavuuden voit tarkistaa Piki-verkkokirjastosta, osoitteesta http://kirjasto.tampere.fi/Piki?formid=find2