Olen esikoiskirjailija, joka julkaisi omakustanteen (Books On Demand) kesällä 2017. Luin eilen Helsingin Sanomista, että Helmet-kirjastoissa tietokirjojen top6…

Kysytty

Hei! Olen esikoiskirjailija, joka julkaisi omakustanteen (Books On Demand) kesällä 2017. Luin eilen Helsingin Sanomista, että Helmet-kirjastoissa tietokirjojen top6 varatuimpiin pääsi hieman alle sadalla varauksella. Omassa kirjassani (Löydä sisäinen motivaatiosi - Tee elämästä mielekäs/ Jari Saarenpää) varauksia näyttää olevan 44 ja kappaleita 17. Miten tämä kirja sijoittuu tietokirjojen varausten joukossa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjaasi on tällä hetkellä helmet-järjestelmässä 18 kappaletta. Yksi niistä on valittu uuteen pääkirjastoon Oodiin, sitä ei näe muualta kuin virkailijakoneelta. Lainattavia on siis tällä hetkellä 17 kappaletta, jotka kaikki ovat tällä hetkellä lainassa. Varauksia näyttää tällä hetkellä olevan 43 kappaletta. Kun laskemme nämä tiedot yhteen saamme luvuksi 60, joka kertoo montako ihmistä tällä hetkellä lukee tai odottaa pääsevänsä lukemaan teostasi. Varauksia teokseesi on tehty tasaisesti elokuusta lähtien.

Teoksen niteitä on ilmestymisen jälkeen lainattu Helmetissä n. 50 kertaa ja että niteitä todennäköisesti tullaan hankkimaan vielä  lisää.

  Hesarin juttu kertoo vain sen, mistä kirjoista on laitettu eniten varauksia viimeisen viikon aikana.