Olen epätoivoisesti metsästänyt vuoden 1977 käsityölehtiä. Haussa on novita lankojen ehkä oma lehti, en muista lehdenkään nimeä. Olisikohan teillä…

Kysytty

Hei.
Olen epätoivoisesti metsästänyt vuoden 1977 käsityölehtiä.
Haussa on novita lankojen ehkä oma lehti, en muista lehdenkään nimeä.
Olisikohan teillä mahdollisesti tallessa niin vanhoja lehtiä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoitat mahdollisesti BWT-neulekirjoja, joita Helsingin Villakehräämö – nykyiseltä nimeltään Novita on julkaissut jo 70-luvulla. Lahden kaupunginkirjaston varastossakin on muutamia lehtiä seitsemänkymmentäluvulta, mutta vuoden 1977 numerot 33 ja 34 puuttuvat.
Kyseisiä numeroita voi saada kaukolainana (hinta 5 euroa / julkaisu).

Kirjastossa on myös Novitan Babyneluleita 0-2 vuotiaille vihkonen vuodelta 1976.

Lahden pääkirjaston varastossa on myös muita vanhoja neule- ja käsityölehtiä. Seitsemänkymmentäluvun neuleita löytyy mm. Uudesta Eevaneuleesta, Eevaneuleesta, Rondonellasta ja Virkkaus- ja neuletyö lehdistä.

Myös kirjoja aiheesta on.
Engström, Maj-Britt Helppoja neuleita : 25 mallia aikuisille ja lapsille. 1976
Fredholm, Inger Neuleita koko perheelle. 1979.