Olen aloittanut kirjan lukemisen ja se on nyt kesken. Miten löydän kirjan uudelleen jatkaakseni kuuntelemista. En löydä mistään toimintoa; jatka lukemista.

Kysytty

Olen aloittanut kirjan lukemisen ja se on nyt kesken.
Miten löydän kirjan uudelleen jatkaakseni kuuntelemista.
En löydä mistään toimintoa; jatka lukemista.

Vastaus

Vastattu

Lainattu e-kirja, tai äänikirja löytyy siitä palvelusta, jonka kautta olet lainan tehnyt. Kirjastot hankkivat e-aineistonsa eri palveluntarjoajien välityksellä. Kotimaisia e-kirjoja ja äänikirjoja tarjoaa kirjastoille Ellibs, tai Biblio-palvelu.

Esimerkiksi Ellibs-palvelun kautta lainatut e-kirjat ja äänikirjat löytyvät kirjautumalla Ellibs-palveluun kirjastokortin tunnuksella ja pin-koodilla. Palvelussa on toiminto Oma kirjahylly, joka löytyy sisäänkirjautumisen jälkeen sivun ylälaidasta vasemmalta. Biblio-palvelussa on puolestaan Omat sivut -toiminto, jossa näkyvät lainassa olevat teokset. Jos teoksessa on vielä laina-aikaa jäljellä, pääset näistä valinnoista jatkamaan lukemista, tai kuuntelemista.