Olen äitini asialla. Äitini on aina lukenut paljon kirjoja. Enää hän ei jaksa. Hänellä on ikää 81 vuotta ja muistisairaus vaivaa. Kysynkin missä formaatissa…

Kysytty

Hei,
Olen äitini asialla. Äitini on aina lukenut paljon kirjoja. Enää hän ei jaksa. Hänellä on ikää 81 vuotta ja muistisairaus vaivaa. Kysynkin missä formaatissa kirjastossa on äänikirjoja? Onko cd-muodossa? Myös kirjaston kotipalvelu kuulostaa todella hyvältä palvelulta. Miten se toimii?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kouvolan alueen Kyyti-kirjastoissa on äänikirjoja cd-muodossa ja  tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella kuunneltavia e-äänikirjoja. Lisää tietoa e-äänikirjoista alla olevasta linkistä:

https://www.kyyti.fi/palvelut/e-aanikirjat

Kouvolan "kotiinkuljetuspalvelu on tarkoitettu vanhuksille, jotka sairauden tai toimintakyvyn heikentymisen vuoksi eivät itse tai läheisen avustamana voi käyttää kirjastopalveluita." Asiakas voi tällöin saada aineistoa lainaksi suoraan kotiin kirjaston kuljettamana. Alkuun pääsee ottamalla yhteyttä lähimpään kirjastoon. Alla lisää tietoa:

https://www.kyyti.fi/palvelut/kirjaston-kotiinkuljetuspalvelu-kouvolassa