Olen aikaisemminkin pyytänyt apua skannatessani ansiopäiväraha papereita työttömyyskassaan. Nyt ei yhtä paperia saanut alle viiden kt:n tilaan, joten jäi…

Kysytty

Hei
Olen aikaisemminkin pyytänyt apua skannatessani ansiopäiväraha papereita työttömyyskassaan. Nyt ei yhtä paperia saanut alle viiden kt:n tilaan, joten jäi paperit lähettämättä. Mutta kirjastossa oli jopa
ohjeet miten skanneria käytetään ja kirjastonhoitaja ilmoitti suu messingillä, että tule vaan täältä kysymään, jos voimme auttaa jotenkin. Ei kuitenkaan osannut auttaa tietojen pakkaamisessa.
En vieläkään ota omalle vastuulle tätä, koska minusta se kuuluu
kirjaston palveluun, mikäli asiakas pyytää apua. Ts. työllistäkää ainoastaan henkilöitä, jotka osaavat auttaa. Saa ottaa yhteyttä. jos jäi kaivelemaan tai hampaankoloon.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Autamme asiakasta parhaan kykymme mukaan Helmet-kirjastojen asiakastietokoneiden käytössä. Aina eivät kuitenkaan paikalla olevan henkilökunnan tiedot ja taidot tai aika riitä. Helmet-kirjastojen asiakastietokoneiden käyttösäännöissä sanotaan näin: "Muista kuitenkin, että olet itse vastuussa nettiasioimisestasi." Käyttösäännöt kokonaisuudessaan löytyvät täältä:

http://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Asiakastietokone…

Kirjastojen työtehtävät vaativat hyvin monenlaista osaamista ja ammattitaitoa. Asiakkaiden välillä hyvinkin vaativiin tietotekniikkaongelmiin ei valitettavasti aina löydy ratkojaa.