Olen 24-vuotias opiskelija, joka on aina ollut aktiivinen lukija. Dostovjeskiä olen kuitenkin arastellut, koska kun olin teini-ikäinen, isoäiti varoitti…

Kysytty

Olen 24-vuotias opiskelija, joka on aina ollut aktiivinen lukija. Dostovjeskiä olen kuitenkin arastellut, koska kun olin teini-ikäinen, isoäiti varoitti lukemasta suurta D:tä alle 30-vuotiaana. Tartuin joskus Muistelmia kuolleesta talosta -teokseen, mutten oikein päässyt puusta pitkälle. Mistä Dostovjeskin teoksesta oikeasti kannattaisi aloittaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Rikos ja rangaistus on melko suoraviivainen rikostarina, aika lailla dekkarin tapaan rakennettu. Jos se tuntuu liian raskaalta, niin Pelurit tai Vanhan ruhtinaan rakkaus ovat selkeitä tarinoita eivätkä ole paksuja.