Olen 16-vuotias, entinen koulukiusattu. Minulle luettiin pienenä koulussa kirjaa, joka kertoi Sri Lankasta kotoisin olevasta pojasta, jota kiusattiin hänen…

Kysytty

Hei,
olen 16-vuotias, entinen koulukiusattu. Minulle luettiin pienenä koulussa kirjaa, joka kertoi Sri Lankasta kotoisin olevasta pojasta, jota kiusattiin hänen ihonvärinsä takia. En muista kirjasta mitään muuta kuin kohdan, jossa poika koetti yöllä pestä ihonsa valkoiseksi.
Tahtoisin henkilökohtaisista syistä lukea kirjan uudelleen, mutta en löydä sitä mistään, kun tietoa kirjan nimestä tai kirjailijasta ei ole. Mitä voisin tehdä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hakemasi kirja on todennäköisesti UllaMari Kellomäen Aurinkopoika (1986), jonka päähenkilö on pieni Suomeen adoptoitu Marius SriLankasta.