Olen 11 vuotta. Haluaisin lukea seikkailukirjoja joissa ei ole liikaa jännitystä. Mitä suosittelisitte ?

Kysytty

Olen 11 vuotta. Haluaisin lukea seikkailukirjoja joissa ei ole liikaa jännitystä. Mitä suosittelisitte ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutamia hyviä seikkailukirjoja, jotka ovat jännittäviä, mutta eivät kammottavia.

Eva Ibbotson on kirjoittanut pari historiallista seikkailukirjaa. Virta vie viidakkoon kertoo orvon Maya-tytön seikkailuista Amazonin viidakossa. Kazanin tähti sijoittuu Itävaltaan. Kolmas historiallinen seikkailukirja on Theodore Bellin Aikojen arkku, jossa matkustetaan aikakellolla ajasta toiseen.

Thomas Brezina on kirjoittanut kaksi seikkailusarjaa. Seitsemän tassua ja Penny -sarja kertoo eläinlääkäriasemalla asuvan Pennyn seikkailuista ja Neljän keikka -sarjassa ratkotaan rikoksia. Sally Altschuler on yksi Zone -sarjan kirjoittajista. Zone-sarjassa ratkotaan majakkasaarella tapahtuvia rikoksia ja arvoituksia. Sarjan kirjat ovat lyhyitä ja nopeasti luettavia.

Virpi Saarinen on kirjoittanut pari hyvää seikkailukirjaa:
Kesäkissa -kirjassa seikkaillaan Kangastus-nimisessä autiotalossa, jonne meneminen on ankarasti kielletty. Hämäränkoira kertoo löytökoirasta.

S. F. Said on kirjoittanut harvinaisen rotukissan seikkailuista kirjassa Varjak Käpälä.

Voit etsiä lisää seikkailukirjoja ja muutakin mukavaa luettavaa Tampereen kaupunginkirjaston valikoimaluettelot -sivuilta http://www.tampere.fi/kirjasto/lapset/luettelo.htm