Olen 11 vuotias ja tykkään lukea jännitystä ja kauhua mutten tiedä mitään sopivaa voisitko/voisitteko auttaa. Olen lukenut esimerkiksi Radio Popow ja Täältä…

Kysytty

Hei olen 11 vuotias ja tykkään lukea jännitystä ja kauhua mutten tiedä mitään sopivaa voisitko/voisitteko auttaa. Olen lukenut esimerkiksi Radio Popow ja Täältä minä karkaan jos tiedätte ne kirjat niin tiedättekö mitään muita sen kaltaisia

Vastaus

Vastattu

Kauhua:

Kristina OhlssonLasilapset, Hopeapoika, Kivienkelit

                                Zombikuume, Ihmissuden salaisuus, Muumiomysteeri

                               - Kummituksia, zombeja, ihmissusia, muumioita

Eva Frantz:           Osasto 23, Yön kuningatar

                               - Kauhua sairaala- ja teatterimaailmassa

Viveca Sten:         Synkät vedet - sarja  (Syvyyksissä, Loimut, Sumussa)

                                - Kauhua saaristossa, merihirviöitä, vedenhaltijoita ym.

Anu Holopainen:    Iik!-sarja (esim. Kauhukännykkä, Demonikuiskaaja)

                                - Todella karmaisevia lyhyehköjä romaaneja eri aiheista

Åsa Larsson:          Pax- sarja (esim. Loitsusauva, Tuonenkoira)

                                 - Fantasiasarja, jossa kauhuelementtejä

Jännitystä:

Katarina Mazetti:   Seikkailuserkut -sarja (esim. Metkuja ja merirosvoja)

                                - Jännitystä ilman yliluonnollisia elementtejä

Jorn Lier Horst:    Clue-sarja (esim. Salamanterin arvoitus)

                                 - Tosielämän jännitystä, lapset ratkaisevat arvoituksia ja joutuvat vaaroihin