Olemme muuttamassa paikkakunnalta toiselle, ja etsin leikki-ikäiselle lapsellemme kirjoja tai lastenohjelmia, joissa muutetaan, jotta voisin käsitellä asiaa…

Kysytty

Olemme muuttamassa paikkakunnalta toiselle, ja etsin leikki-ikäiselle lapsellemme kirjoja tai lastenohjelmia, joissa muutetaan, jotta voisin käsitellä asiaa helpommin hänen kanssaan. Osaisitko auttaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aineistoa aiheesta kyllä löytyy. Laitan tähän listan uusimmasta muuttamista käsittelevästä lastenkirjoista.

 Missä meidän koti on, Isäkarhu? / teksti ja kuvitus: Nicola O'Byrne.

Ystäviä nyt ja aina / teksti ja kuvitus: Günther Jakobs.

Aatos ja Sofian sorsapuisto / Riitta Jalonen.

Tuulentaittaja / [teksti ja kuvat:] Lauri Hirvonen.

Talo kulman takana / Jenni Erkintalo, Réka Király.

Sopu sijaa antaa! / kirjoittanut Tracey Corderoy ; kuvittanut Jane Chapman.

Nämä kaikki ylläolevat ovat aika uusia kuvakirjoja. Laitan mukaan myös pari helppolukuista uutta lastenromaania aiheesta.

Kirppu ja Rami Rautasen räpylä / Tarja Leinonen ; kuvitus: Johanna Taskinen.

Opossumi repussa / Johanna Venho ; kuvittanut Emmi Jormalainen.