Olemme lähdössä matkalle eteläiseen Afrikkaan. Menemme ensin Victorian putouksille, sitten Zimbabwen ja Botswanan kautta Rovos Raililla Etelä-Afriikkaan…

Kysytty

Hei. Olemme lähdössä matkalle eteläiseen Afrikkaan. Menemme ensin Victorian putouksille, sitten Zimbabwen ja Botswanan kautta Rovos Raililla Etelä-Afriikkaan. Mietin olisiko näistä seuduista olemassa jotakin suomenkielistä romaanikirjallisuutta. Olisi mukava lukea tällaisia kirjoja etukäteen. Kiitos vastauksestanne etukäteen.

Vastaus

Vastattu

Kiitos kysymyksestäsi. Tässä muutamia kirjoja:

Zimbabwe:
Tanssimestari ja muita tarinoita Zimbabwesta (Gappah, Petina)
Tambu (Dangarembga, Tsitsi)
Me tarvitaan uudet nimet (Bulawayo, NoViolet)

Botswana:
Alexander McCall Smithin Mma Ramotswe -romaanit sijoittuvat Botswanaan.
Kalaharin hiekkaa (Lundberg, Ulla-Lena)

Etelä-Afrikka:
Myrskyinen hiljaisuus (Brink, André)
Palvelija ja herra (Gordimer, Nadine)
Maru (Head, Bessie)
Michael K:n elämä (Coetzee, J. M.)
Afrikkalaisia kertomuksia (Lessing, Doris)