Olemme koostamssa tietokirjaa. Etsin uusimpia tutkimuksia kehitysvammaisiin ja vammaisiin kohdistuvasta seksuaalisesta väkivallasta, sekä lapsiin kohdistuvasta…

Kysytty

Olemme koostamssa tietokirjaa. Etsin uusimpia tutkimuksia kehitysvammaisiin ja vammaisiin kohdistuvasta seksuaalisesta väkivallasta, sekä lapsiin kohdistuvasta seksuaalisesta väkivallasta ja hyväksikäytöstä.

Osaan hakea tietoa netistä ja kirjastoista ja olen löytänyt jo paljonkin. Olen kuitenkin havainnut palvelunne erinomaiseksi muissa projekteissani ja ajattelin siksi kysyä apua myös teiltä. Kiitos jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla joitakin uusimpia opinnäytetöitä tai muita teoksia kysymistäsi aiheista. Voit jatkaa halutessasi hakemista Finna-palvelun kautta. Toimivia hakusanoja ovat ainakin kehitysvammaiset seksuaalinen hyväksikäyttö ja lapset seksuaalinen hyväksikäyttö. Hakua voi myös monin tavoin rajata:  https://www.finna.fi/

Kehitysvammaisten kokemus heidän seksuaalisuudestaan ja sen toteuttamisesta : kirjallisuuskatsaus / Rautio Julia, Silen Niina, Metropolia ammattikorkeakoulu , AMK-opinnäytetyö, 2017

- Seksuaalisuuden tabut suljetuissa yhteisöissä / Kiuru Hanna, Stromberg-Jakka Minna, 2017

- Uskalla olla, uskalla puhua : vammainen nainen ja väkivalta / Piispa Minna, 2013

- VAIETTU TODELLISUUS : Kehitysvammaisten seksuaalinen hyväksikäyttö / Jokiranta Vappu, Vaasan ammattikorkeakoulu, AMK-opinnäytetyö, 2012

- När känslan tar över.. : sexualitet, utvecklingsstörning, autism / Nordeman Margareta, 2011, ny rev. utg.

- Alaikäisten välinen seksuaalinen hyväksikäyttö / Wuorio Pekka, Laurea-ammatikorkeakoulu, 2017

- "Jag skäms inte mera för att jag vet att det inte är mitt fel" : En kvalitativ undersökning om hur offret påverkas av pedofili / Juvonen Anu, Alm Ida, Yrkehögskolan Novia, 2017

- Tietämättömyys iästä lapsen seksuaalisessa hyväksikäytössä / Sjöblom Jussi, Turun yliopisto, pro gradu, 2017

- Viranomaisyhteistyö lapsen seksuaalisen hyväksikäytön ja pahoinpitelyn selvittämisessä / Lehto Katja, Lapin yliopisto, pro gradu, 2017

- Kuvaileva kirjallisuuskatsaus lasten ja nuorten seksuaaliseen kaltoinkohteluun ja siihen puuttumiseen / Pentti Krista, Diakonia-ammattikorkeakoulu, AMK_opinnäytetyö, 2017

- Lapsen kaltoinkohtelun tunnistaminen ensihoidossa / Björkman Nina, Kinnunen Satu, Laakso Kirsi, Turun ammattikorkeakoulu, AMK-opinnäytetyö, 2017