Otsikko
Olemme etsineet satukirjaa, jossa eläimet löytävät veneen, veturin ja hylätyn teatterin. Venesadussa he kunnostavat veneen osallistuakseen venekilpiluun…

Kysytty

Hei!
Olemme etsineet satukirjaa, jossa eläimet löytävät veneen, veturin ja hylätyn teatterin.
Venesadussa he kunnostavat veneen osallistuakseen venekilpiluun. Venekilpiluun osallistuu myös ilkeämielinen venekunta, joilla on tavoitteena voittaa sabotoimalla muiden veneet.
Mikä mahtaa olla satukirjan nimi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaivattu kirja saattaisi olla Cynthia ja Brian Patersonin Vähä-Kettulan veijarit (WSOY, 1998), joka koostuu neljästä tarinasta: Vähä-Kettulan aarre, Vähä-Kettulan venekilpailu, Salakuljettajia Vähä-Kettulassa ja Vähä-Kettula hämmästyy. Kaksi ensinmainittua on julkaistu suomeksi erillisinä kirjoina vuonna 1987, muut ovat aiemmin suomentamattomia. Venekilpailusta kertoo Vähä-Kettulan venekilpailu, junalla matkustetaan tarinassa Salakuljettajia Vähä-Kettulassa, ja kertomuksessa Vähä-Kettulan aarre eläimet löytävät hylätyn majatalon.