Olemme (Attac ry) juuri julkaisseet englanninkielisen kirjan nimeltään More Taxes - Promoting Strategies for Global Taxation. Kirja on ilmaisessa levityksessä,…

Kysytty

Olemme (Attac ry) juuri julkaisseet englanninkielisen kirjan nimeltään More Taxes - Promoting Strategies for Global Taxation. Kirja on ilmaisessa levityksessä, mutta vain rajoitetun määrän verran. Tämän vuoksi olisi hyvä saada kirjaa kirjastoihin, jolloin ne olisivat saatavilla pidemmän aikaa. Miten kirjat saisi levitettyä yliopistojen ja suurimpien kaupunkien kirjastoihin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti suoraa kanavaa, yhteistä osoitetta tai postituslistaa, jossa kirjoja voisi tarjota kaikkiin kirjastoihin, ei ole. Paras keino on tarjota eri kirjastojen hankintaosastolle kirjaa suoraan.

Kirjastot.fi-sivustosta löytyvät kaikkien yleisten kirjastojen yhteystiedot (Kirjastot-kanava). Myös erikoiskirjastojen ja yliopistokirjastojen tiedot löytyvät Kirjastot.fi:n Kirjastot-kanavalta.

Kirjastot.fi-sivustossa on myös Kirjastoala-kanava. Sieltä löytyvät Keskustelut, joita alan ammattilaiset seuraavat suhteellisen aktiivisesti. Keskustelut-osaan on perustettu Kustantajien tiedotteita kirjastoille -niminen foorumi, jossa voi tarjota kirjallisuutta kirjastoille.