Olemme aloittamassa tontin kaivamista perustuksia varten. Tontilla on paljon kiviä. Kivet ovat kooltaan 1m*1m tai pienempiä ja suurempia. Mitä niille voisi…

Kysytty

Olemme aloittamassa tontin kaivamista perustuksia varten. Tontilla on paljon kiviä. Kivet ovat kooltaan 1m*1m tai pienempiä ja suurempia. Mitä niille voisi tehdä? Muuri tai kivikokoelma vai mitä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun kirjastoista löytyy melko runsaasti kivirakentamiseen liittyvää kirjallisuutta. Kirjat ovat enimmäkseen englanninkielisiä, mutta sisältävät varmasti innostavaa kuvitusta.
Tässä esimerkkejä:

Qvist Leif. Pihan ja puutarhan kiveykset. WSOY 2004

Bridgewater Alan. Paths, steps & patios for the garden: including 16 easy-to-build-projects. New Holland 2003

Reed David. The art & craft of stonework: drystacking, mortaring, paving, carving, gardenscaping. Lark Books 2002

Haun voi tehdä osoitteessa
http://www.helmet.fi/
Valitse aihehaku ja käytä hakusanaa kivityöt