Oisko missään oppikirjoissa, kirjallisuushistorioissa, tietosanakirjoissa tai kirjailijatutkimuksissa tietoa Matti Yrjänä Joensuusta siis laajaa tietoa hänen…

Kysytty

Oisko missään oppikirjoissa, kirjallisuushistorioissa, tietosanakirjoissa tai kirjailijatutkimuksissa tietoa Matti Yrjänä Joensuusta siis laajaa tietoa hänen elämäkerrasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

MattiYrjänä Joensuusta ei elämänkertaa löytynyt, mutta hänestä on kerrottu seuraavissa kirjoissa:
Pekka Tarkka: Suomalaisia nykykirjailijoita, Tammi 2000 Suomalaisia kirjailijoita, toimittaneet Juhani Kohonen ja Risto Rantala, Otava 2004
Kotimaisia dekkarikirjailijoita, Gummerus 2001
Timo Kukkola: Suomalaisia rikoskirjailijoita, Suomen dekkariseuran julkaisuja 1998

Joensuun kirjoja on tarkastellut tutkimuksessaan Voitto Ruohonen kirjassa Paha meidän kanssamme, Matti Yrjänä Joensuun romaanien yhteiskuntakuvausta, Otava 2005

Kirjojen saatavuustiedot osoitteessa www.helmet.fi